niedziela, 17 listopada 2019

Akcja inspiracja - wiadomość ukryta w kółku

Snotki (ang. snotes) to zabawny, wyjątkowy i kreatywny sposób na dostarczenie tajnej wiadomości. To wyrazy nałożone na siebie, które odczytasz, jeśli ustawisz snotkę pod odpowiednim kątem. Może przybrać kształt koła, kwadratu, pięciokąta oraz różne kolory. Może być łatwy lub trudny do odczytania. Zadanie związane ze snotes można wykonać on line lub off line.
Generator znajdziesz pod adresem: www.snotes.com

Filmik, jak tworzyć snotki (niestety, tylko po angielsku, wersji polskiej nie znalazłam)obejrzysz TU. Obsługa generatora jet bardzo prosta i intuicyjna, więc bariera językowa nie powinna być wielkim utrudnieniem.
Aplikacja jest płatna, ale można skorzystać z darmowej wersji demo. Oczywiście, musimy liczyć się wtedy z ograniczeniami strony.
Kiedy pierwszy raz spotkałam się ze snotkami, nie mogłam doczekać się, by wykorzystać je na swoich zajęciach. W końcu nadszedł ten dzień :) Wykorzystałam snotki przy temacie o temacie i końcówce rzeczownika.
Podzieliłam klasę na grupy i rozdałam tajemnicze koła, mówiąc, aby odmienili przez przypadki i liczby oraz oddzielili temat od końcówki podanych rzeczowników. Miny młodzieży - bezcenne. Myśleli, że zwariowałam, bo dałam im jakieś "grezmoły". Po chwili zrozumieli, że muszą znaleźć sposób na odczytanie wiadomości i zaczęli kombinować. Trzeba było widzieć, jak byli dumni, gdy ich oczom ukazało się pierwsze słowo. A ja byłam dumna z nich.
Jeśli chcesz skorzystać ze snotki off line, zrób screen gotowej, który zrobiłeś/aś on line i obrób w Paincie. Potem wystarczy kilkukrotnie skopiować do Worda. Zostaje wydrukować i wyciąć.
Snotes wykorzystałam po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni. Szykuję kolejny eduroom. Z pewnością wykorzystam, ale tym razem on line.

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł, ale nie bardzo rozumiem, jak dzieciaki odczytały szyfr. Czy mogę prosić o przesłanie zadania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby odczytać ukryte słowa, trzeba ustawiać kółko pod różnym kątem, patrzeć z różnej wysokości. Materiałów nie mogę przesłać z kilku powodów: 1. licencja 2.nie mam twojego adresu 3.nie mam zadania na komputerze. Skasowałam od razu, bo mam mało pamięci.

      Usuń