sobota, 2 listopada 2019

Akcja lekcja - bogowie olimpijscy na start!

Uwielbiam omawiać mitologię! W tym roku poświęciłam na omówienie tego zagadnienia prawie miesiąc. Poznaliśmy wiele mitów: o Syzyfie, Faetonie, Prometeuszu, Pandorze, powstaniu świata, Posejdonie i Amfitrycie, Heraklesie. Analizowaliśmy zwyczaje i słabości bogów oraz badaliśmy wizję świata wg starożytnych Greków. Wiele czasu poświęciłam na to, by wskazywali na przykładzie każdego mitu cechy gatunku. Bardzo zależało mi na zapoznaniu z jak największą ilością związków frazeologicznych - stąd lekcja w trakcie Code Week pt."Mitologiczne kody" ( o tym w kolejnym wpisie). Ćwiczyliśmy umiejętność pisania planu wydarzeń i snucia opowieści na jego podstawie.
Na podsumowanie zaproponowałam "Spotkanie na Olimpie".
Zadanie polegało na wcieleniu się w wybranego boga. Uczniowie zaprojektowali i wykonali w domu odpowiedni kostiumu, dobrali rekwizyty (atrybuty), a także przyswoili wiedzę na temat bohatera greckiego mitu. Potem przedstawiali tę wiedzę na forum klasy. Opowieść musiała być wygłoszona z pamięci w narracji pierwszoosobowej.
Wystąpienie i omówienie zadania zajęło 2 h lekcyjne. Żałuję, że nie pokusiłam się o ucztę, czyli przyniesienie jedzenia kojarzonego z Grecją - oliwek, fety, winogron, chałwy, jogurtu, itp.
Jeśli ktoś zastanawia się czy warto robić tego typu lekcje, to mówię mu - WARTO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz