sobota, 9 listopada 2019

Akcja inspiracja - Code Week na polskim

Code Week to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W Polsce w tym roku podjęto ponad piętnaście tysięcy inicjatyw. WOW! Śmiało możemy nazywać się liderami Code Week'u.
Ja też wzięłam udział wraz ze swoimi dwiema piątymi klasami. Zaproponowałam zajęcia z kodowaniem off line związane z mitologią.
Umiejętności językowe to jeden z tych obszarów,który bardzo kuleje. Znajomość związków mitologicznych jest na poziomie niesatysfakcjonującym, więc jedno z zadań polegało na odkodowaniu mitologizmów. Użyłam do tego szyfru GA-DE-RY-PO-LU-KI. Polega on na zamianie liter, które są podane w szyfrze. Tych, których nie ma, po prostu przepisujesz. Przykładowo słowo goryl będzie po zaszyfrowaniu miało formę apyru, a słowo duży - dlżr. Przygotowanie karty nie zajmuje dużo czasu, bo można skorzystać z szyfratora, w którym wpisujesz swój tekst, a on ci koduje LINK Pozostaje ułożyć kartę pracy, a młodzieży wyjaśnić zasady szyfru - najlepiej na przykładzie.
Kolejnym zadaniem było przejście labiryntu, w którym były rozsiane litery. Jeśli znalazłeś drogę, ułożyło się hasło. Skorzystałam z generatora labiryntu LINK Należy w polu "Text to layout" wpisać, które ma być drogą. (U mnie brzmiało: Mity to opowieści o wierzeniach danej społeczności.) Następnie wcisnąć Preview, a potem Download, by ściągnąć prace na swój komputer.
Trzecie zadanie polegało na odszyfrowaniu fantastycznych istot występujących w mitach greckich. Przy rysunku postaci były litery, które po ich przestawieniu, układały się w nazwę "potwora".Następnie wpisywali je do krzyżówki, zgodnie z kolejnością haseł.Tu poszłam na łatwiznę, skserowałam uczniom stronę z ćwiczeń GWO.

Ostatnie zadanie - rebusy.Również w nich ukrywały się frazeologizmy. Skorzystałam ponownie z ćwiczeń GWO (Zeszyt ćwiczeń "Między nami", klasa 5, część 2, s.17), ale można skorzystać z generatora rebusów- o TEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz