Czas leci, powstają nowe narzędzia i sposób podania lektur także. To co robiłam kiedyś (6-7 lat temu!), wydaje się przestarzałe (możesz poczytać, może nawet się zainspirować, popatrz TU oraz TU.)
Każda klasa - odpowiednio do wieku- dostaje inaczej podaną listę lektur.
* W czwartej klasie bawimy się rebusami (zainspirowała mnie Agnieszka Ptasiewicz- Zagraj w polski). W tym celu przygotowałam prezentację w Genially. Zapoznajemy się też z wesołymi zachętkami- plakatami lekturowymi od Moniki Gawerek - Drukasy.
*W klasie szóstej oglądamy okładki. Tu też korzystam z niezawodnego Genially, tworząc prezentację. Uczniowie oglądając okładki i znając tytuł, pracują rutyną MK: Widzę/Myślę/Zastanawiam się, zgadując jednocześnie, o czym utwór będzie traktował. Następnie oglądają fragment filmu, a jeśli takowego nie ma, to czytają blurb. Na koniec proszę o wskazanie jednej okładki, która zachęca ich do czytania, i użycie 2 argumentów uzasadniających zdanie.
* Zainspirowana pracą Agnieszki Kosek (Polonistką być) przygotowałam siódmakom listę z kodami QR, pod którymi ukryte są przeróżne zadania- znane im już szyfry i rebusy, ale także zachwalający swój utwór Mickiewicz, anagram czy zadania na LearningApps.
W tym roku rozdam także takie metryczki do lektur. Uczniowie po przeczytaniu utworu
będą mogli ocenić, na ile gwiazdek podobała się książka oraz wyrazić własną opinię (uwagi). Możesz pobrać STĄD.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz