środa, 4 marca 2020

Akcja inspiracja - buzzers

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam buzzers, wiedziałam, że to coś dla mnie. Musiałam, no po prostu musiałam je zakupić. KOCHAM TAKIE GADŻETY!!! Korzystną ofertę znalazłam na Allegro. Zamówiłam 1 zestaw w 4 kolorach. Moja radość była tym większa, kiedy okazało się, że wydają 4 różne dźwięki (nie było tego w opisie produktu)!
Okazja do wykorzystania ich nadarzyła się w Dniu Języka Ojczystego. Postanowiłam przeprowadzić turniej klasowy z języka polskiego. Przygotowałam zestaw 80 pytań dotyczących gramatyki, ortografii i literatury.
Podzieliłam klasę na 4 grupy. Każda wybrała lidera, któremu wolno było być przy stole i naciskać buzzer. (Reakcja młodzieży na brzęczki - bezcenna. Gdybym nie ustaliła zasad na początku, jak nic bym już ich dzisiaj nie miała. Każdy chciał dotknąć.) Zadaniem uczniów było odpowiedzenie na pytania zadawane przeze mnie. Lider, który pierwszy nacisnął buzzer, wywalczał je dla swojej grupy, która mogła krótko się naradzić i udzielić odpowiedzi.Jeśli odpowiedzieli prawidłowo, otrzymywali punkt. Jeśli odpowiedzieli źle, tracili jednego członka grupy. Grupa, która straciła wszystkich zawodników, nawet mimo dużej ilości punktów, przegrywała, a jej wynik był zmazywany z tablicy wyników. Wygrywała ta grupa, która utrzymała się do końca w grze i miała najwięcej punktów. W przypadku remisu punktowego, wygrywała grupa, która zachowała więcej zawodników.
Zabawa była przednia. Lekcja minęła błyskawicznie i ucieszył mnie jęk zawodu, gdy oznajmiłam, że już przerwa :)
Postanowiłam wykorzystać brzęczki na najbliższym powtórzeniu z historii. Zaplanowałam jednak trochę inny sposób gry. Bardziej przypominający telewizyjny "1 z 10". Będą też 4 grupy i liderzy, ale zamiast przy każdym pytaniu się zgłaszać, będą typować siebie lub przeciwników przed przeczytaniem pytania. Buzzersy pomogą w przypadku pierwszego pytania i potem, jeśli zawodnik weźmie pytanie na siebie, a nie odpowie.
Przykładowe pytania z POLSKIEGO.
Pytania z HISTORII do działu "Społeczeństwo średniowiecza" (wg Nowej Ery, klasa 5)

2 komentarze:

  1. Wspaniały pomysł! Twoja lekcja musiała być genialna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jest na tyle uniwersalny, że można wykorzystać na każdym przedmiocie.

      Usuń