Kolejna lekcja powtórzeniowa. O, matko! Co ja mam zrobić, by "wbić" młodzieży wiadomości? Jak podać nieatrakcyjne dla niektórych treści? Co zrobić, by nie przespali lekcji???
Takie myśli kłębią mi się przed powtórkami z historii w klasach młodszych. W zeszłym roku robiłam przeważnie pracę w grupach, ale zauważyłam, że niektórzy nie robili nic, "zwalając" robotę na jednego - dwóch kolegów. W tym roku chciałam, by pierwsza powtórka zaangażowała wszystkich, a nie jednostki. Pierwsza myśl - Kahoot. Niestety, nie wszystkie dzieciaki mają telefony z dostępem do internetu; poza tym zakaz korzystania z telefonów :( Przypomniałam sobie o aplikacji wordwall.net i szybciutko (10-15 minut)stworzyłam ruletkę z pytaniami. Idea jest taka: uczeń losuje pytanie poprzez dotknięcie napisu "Spin It" i odpowiada na pytanie. Jeśli odpowiedział prawidłowo, naciskamy "Eliminate" i "likwidujesz" pytanie. Jeśli nie odpowiedział, masz dwa wyjścia: zapytać innych i po uzyskaniu odpowiedzi skasować zadanie albo nacisnąć "Resume" - wtedy pytanie wraca do koła, można później na nie trafić. Gra wzbudziła emocje u moich piątoklasistów. Dodatkowo "podgrzałam" atmosferę stawiając plusy za aktywność za prawidłową odpowiedź.
Klikając w poniższe okienko, uzyskacie dostęp do koła fortuny (ruletki) na lekcję powtórzeniową z "Pierwszych cywilizacji". Pytania zaczerpnięte z podręcznika NE.
Pierwsze cywilizacje
Link TU
Aplikacja ma jeszcze wiele innych ciekawych możliwości tworzenia gier, niestety niektóre są płatne. Poza tym możesz stworzyć ograniczoną liczbę materiałów - 31. Ale kto powiedział, że musisz mieć jedno konto? No i materiał, który już masz, możesz modyfikować ;)
Jeśli chciałbyś/chciałabyś poznać możliwości wordwall.net to polecam szkolenie Moniki Kapuśniak dostępne na YT KLIK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz