czwartek, 27 kwietnia 2017

Akcja lektura - projekt: makieta do ,,Małego Księcia"

Dwa tygodnie temu zadałam pracę domową: Na podstawie wskazówek z książki wykonaj makietę planety Małego Księcia. Materiał i sposób wykonania dowolny. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. POWODZENIA!
Rezultat przeszedł moje oczekiwania. Kolejny raz młodzież zaskoczyła swoją kreatywnością. Materiał i wykonanie było różne, dominowała plastelina i bibuła. Oto niektóre z prac:








Nie byłabym jednak sobą, żebym nie wykorzystała  w jakiś sposób pracy uczniów. Postanowiłam przeprowadzić zajęcia stylistyczne:
1. ćwiczenie indywidualne na uzasadnianie swojego zdania (wprawka przed rozprawką) - Która z prac podoba ci się najbardziej? Uzasadnij swoje zdanie w co najmniej 3 zdaniach.
2. ćwiczenie w grupie polegające na komponowaniu opisów. Przy każdej z prac postawiłam numerek, grupy losowały makietę, którą miały opisać - Opiszcie wylosowaną makietę.Zwróćcie uwagę na materiał, sposób wykonania, zgodność z opisem planety w książce, dokładność.Nie zapomnijcie o ocenie pracy, wskazując mocne i słabe strony, możliwości udoskonalenia.
WPADŁAM NA POMYSŁ WYKORZYSTANIA W PRZYSZŁOŚCI MAKIET -  film poklatkowy! Biedni moi przyszli uczniowie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz