poniedziałek, 14 lutego 2022

Akcja wychowawcza - sposób na zajęcia z wychowankami cz.2


 Integracji nigdy dość! Zwłaszcza w czasie zdalnego nauczania/pandemii ważne jest, by nie stracić z klasą kontaktu, dlatego zaproponowałam moim wychowankom zabawę pt. ,,Jak dobrze się znamy?". Grę można przeprowadzić stacjonarnie, a także online. 

Najpierw poprosiłam uczniów, by przesłali odpowiedzi na kilka prostych pytań, np.:

- ulubiona zabawka z dzieciństwa/ zwierzę,

- wymarzony zawód/wycieczka,

- znak zodiaku,

- ulubiona potrawa/ aktor/piosenka

- imię zwierzaka, jakiego posiadam.

 Wykorzystałam do tego formularz Google (można użyć innych narzędzi do tworzenia ankiet, np. na suvio.com).

Z uzyskanych odpowiedzi oraz fragmentów zdjęć klasowych (Czyje oko? Co to za impreza?) stworzyłam kahoota. Jeśli nie tworzyłeś/aś nigdy tej gry, skorzystaj z SAMOUCZKA.

Na zajęciach poprosiłam, by uczniowie zalogowali się na telefonach na stronę kahoot.it, wpisali kod i gdy już wszyscy dołączyli, zaczęliśmy zabawę. Na ekranie mojego/ich komputera widoczne były pytania, a w telefonach klikali odpowiedź. Po każdej odpowiedzi pojawiał się ranking.

Było wesoło, czasem zaskakująco, ale z pewnością lepiej się poznaliśmy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz