sobota, 31 sierpnia 2019

Akcja inspiracja - pierwsza wychowawcza w nowym roku szkolnym

Co roku przed 1. września na facebookowych grupach nauczycieli rozpoczyna się dyskusja o prezentach dla uczniów na powitanie (lub inne okazje). Zwolenników i przeciwników wydaje mi się jest po równo. Ten post jest przeznaczony dla tych pierwszych ;)
Staram się, by co roku przygotować mały upominek moim wychowankom. Wydaję na to własne pieniądze, co niektórzy krytykują, bo: "Nie jesteśmy instytucją charytatywną", "Nikt nas nie szanuje", "Po strajku koniec z tym","Nie doceniają i jeszcze krytykują".
Ja jednak daję. Nie zawsze są to kupne rzeczy, czasem je robię sama - tak będzie w tym roku.
Często "przerabiam" czyjeś pomysły na własny użytek. Tym razem też tak było. Zainspirowały mnie dwie nauczycielki:Gosia Sokołowska i Danka Gierczak.
Gosia zaproponowała interesującą gazetkę. Możecie podpatrzyć ją na grupie "Rysuję dla moich uczniów". Pomyślałam jednak: "Dlaczego mam robić ją sama?". Zaangażuję do niej dzieciaki na pierwszym spotkaniu po wakacjach. Przygotowałam arkusz szarego papieru, nakleiłam kolorowe literki z napisem: "Ten rok będzie". Powycinałam różne chmurki/dymki,poproszę uczniów, by sami uzupełnili, a potem nakleili. Swoją chmurkę już mam uzupełnioną :)
Danka wrzuciła na grupę "Lekcja z wychowawcą" sketchnotkę "Wyzwania na nowy rok szkolny". Możecie ją pobrać legalnie STĄD, bo sama autorka ją udostępniła.Bardzo mi się spodobała idea dania jej uczniom, ale...to było dla mnie za mało, więc przerysowałam, podzieliłam i zrobiłam 4 rodzaje zakładek do książek. Tadaaam - oto one.
A jeśli kupuję, to staram się, nie "odejmować od ust" własnym dzieciom i są to drobiazgi, np. ołówki z sentencją na nowy rok, lizaki serduszka (na walentynki) z "wróżbą", gumki do ścierania z karteczką "Do wymazywania życiowych błędów".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz